Lycka!

Glädjen är stor när man får komma hem!

Vi har varit några dagar i Sälen.
Helt fantastiska underbara dagar!
Men, borta bra hemma bäst!

Att få komma HEM, till alla djuren
-lycka alltså!
Jag springer runt för att titta till alla.
Äggen i äggkläckningsmaskinen.
Jodå, de ligger där jag lämnade dem.
Hönsen får lite extra havre.
Några ägg plockar jag från redena.
Ute i hagen strosar fåren Skrållan och Madicken.

Men det tredje fåret syns inte till.
Konstigt.

Jag går vidare till fårhuset och då,
Då förbytts min glädje mot ren och skär
LYCKA!
För där i fårhuset, bredvid Lisabet
står två ännu våta små
lammungar!!

Och Lisabet är sååå stolt så klart.
Och lammen sötast i världen.

Nu ska jag bara sitta här och njuta en stund!


Undrar om det är bagglamm eller tacklamm...?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh det gör du så rätt i!!! Grattis kramar

2017-03-16 @ 19:54:55
Postat av: Anonym

Åh det gör du så rätt i!!! Grattis kramar

2017-03-16 @ 19:54:55
Postat av: SaraS

Åh vilken lycka! STORT GRATTIS
Undrar vad busarna ska heta nu :-)

2017-03-19 @ 14:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: