När hönsen vägrar ekologiskt..


Hej!
Ekologisk mat
det kännetecknar bra mat, kvalitetshög mat,
känner jag.
Så varför är inte mina hönors ägg ekologiska?
Äggen smakar ju sååå gott.
Och de är ju så vackra! - både på in- och utsida.
Då borde de vara ekologiska!
För honorna har ju gott om utrymmen.
De får både vara ute och inne.
Beta färskt gräs.
De har aldrig fått några mediciner som går ut i äggen.
Men ekologiska är de inte.
För hönsfodret jag köpt har inte varit ekologiskt.
 

Så för några månader sedan köpte jag ekologiskt foder.
Några kronor dyrare förstås, men är det bättre så gör det ju inget!
Tyvärr blev jag SÅ BESVIKEN!
Hönorna också, för de vill inte äta det.
Och det är bara som mjöl...Ska det vara det?
Har du hittat ett ekologiskt hönsfoder som
gillas av hönorna?
Vart hittade du det?
Det skulle jag gärna vilja veta!

Hoppas du får en bra dag!
Här väntas kastrering. Av katt.
Sen jobb. 
Trodde för en stund att jag skulle behöva sjukskriva mig 
för den här 
TANDVÄRKEN
 (tänk att en tand som inte längre finns kan göra så ont! Min mun måste verkligen sakna den tanden. Den var väl något alldeles speciellt
kan jag tro...)
men jag kämpar på!! Utrustad till tänderna (hehe?) med diverse smärtstillande.

Jo, du får tycka lite synd om mig ☺
Kram




Kommentarer
Postat av: Sara S

Hoppas tandvärken är över och att hönorna börjar vänja sig vid ekologiskt.
Det är väl bara en vanesak när man ändrar från något man alltid ätit till något helt annat. Ge det lite tid tror jag :-) Säger jag som inte är någon expert alls i nått område hehe

2016-08-09 @ 14:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: