Ica


Bit inte den hand som föder dig!
Brukade min pappa säga till mig när jag var barn och klagade på maten.
Kanske ett knäppt talesätt? Det var ju naturligtvis inte händer vi åt, utan vad pappa menade var att eftersom han arbetade på 
BOB
och det således var därifrån vi fick vår inkomst
så var det fel att jag klagade på maten därifrån.
Men om man växer upp på risgrynsgröt i plastkorv, fruktkräm i tetrapack och sylt i plasthink 
så kanske man till slut får lite nog?

Nu är det inte längre BOB jag bör hedra.
Pappa jobbar inte längre där och det är inte heller min pappa som försörjer mig 
(känns ju skönt!).

Min make arbetar på Ica.
Så den av kycklingarna som är mest framåt, alltid först, störst, heter nu Ica.
Ja, och så kläcktes ju kycklingen ur ett ägg från Icas ägghylla...
 
Här bor de 8 kycklingarna.
Men ser ni bakom "buren"?!

Japp, när de övriga 8 samsas på 1 kvm så har Ica övriga rummet som sitt space! 
(Mycket vill ha mer?)

Ha det bäst!
Fågelkvitter vid altanen 😊






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: