Jag trodde inte mina ögon!

Mitt projekt att skapa de där
perfekta julkorten
att skicka till nära och kära,
var dömt att misslyckas redan från början.
 
Till att börja med vill barnen inte alls posera som jultomtar.
Utan som Ninja och Sjörövare.
Men jag stod på mig.
"Tomtedräkter ska ni ha!"
Det visade sig att förra årets tomtekläder blivit något för små...
"Men det ska väl inte synas på ett foto", tänkte jag...
 
Jag mutade barnen med pepparkakor.
Sedan började fotograferingen...
 
 
 
 
 
 
 
Olle var först sur förstås. För att han inte fick vara utrustadad med ett svärd.
Men han mjuknade upp efter en stund.
 
 
 
 
 
 
Emil hade ramlat och slagit sig bara några dagar innan. Så han ser lite blåslagen ut runt munnen och näsan.
"Men i bästa fall tror mina vänner att det bara är lite pepparkaka som fastnat runt munnen",
tänkte jag tålmodigt...
Inget kort blev PERFEKT
(som du ser!)
 
Men nu var både jag och barnen direkt trötta på det här med poserande och fotograferande.
Så jag valde ut det fotot som var minst illa. Beställde julkorten från nätet och tänkte att
"denna jul skickar vi ärliga julkort till våra vänner".
 
Men julkorten kom aldrig.
Bara fakturan.
 
När jag ringde företaget så erbjöd de sig att göra nya julkort.
Men jag skulle inte hinna få dem innan den 16:e,
då julkort med julporto ska läggas på lådan för att hinna fram till jul.
Så vi konstaterade att vi nog inte skulle kunna skicka några julkort alls denna jul. Precis som förra året...
 
Men, när hoppet var ute, KOM julkorten.
"Verkligt fina julkort i år!", sa David imponerad när han tittat på dem.
"Blev de?! Vad roligt," sa jag. "Blev de bra alltså?!"
Sedan tittade jag på dem.
Och verkligen. Julkorten var fina! Två söta barn som ler mot kameran. Och så en liten hund.
Alla med likadana tomteluvor och tomtekläder på sig.
 
Vi hade fått någon annan familjs julkort.
20 stycken.
 
Så till dig som inte får något julkort av oss denna jul.
Nu vet du varför.
//Anna


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker alla var jättefina!!!

Svar: Tack! 😊De var nog inte som jag tänkt bara
Kycklingmamman

2016-12-17 @ 21:37:26
Postat av: Sara

Hi hi men så komiskt! Då är det nog nån familj som fått ers julkort. Jag mutade barnen med att få köpa varsin leksak på dollarstore 😁

Svar: Pepparkakor var inte tillräckligt som muta, med andra ord.Jag ska oxå köra med leksaksdagen nästa år. Era julkort är ju helt fantastiska!👌kram
Kycklingmamman

2016-12-17 @ 22:30:03
URL: http://sarasrum.blogg.se
Postat av: SaraS

Det här var det roligaste inlägget jag läst - någonsin! Jag har skrattat så tårarna runnit.
Tack för julkortet :)
Ser fram emot nästa års julkort nu med spänning!

Svar: Hihi, tack ! En del av syftet med julkort är väl att glädja andra 😉😍
Kycklingmamman

2017-01-05 @ 18:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: