Vilken gåva!

Nepp. Nu bäddar jag ner mig.
Och laddar med varm dryck, filtar och 
satsar stenhårt på att försöka 
hålla mig på benen. 
Trots annalkande feber, huvudvärk, ont i
 hals och kropp.
Att jobba gick bra idag, tack vare Ipren.
Men först, innan jag släpper allt och påbörjar 
Operation kurering 
så ska jag visa dig!
 
 
Detta kort tog jag imorse. Då syntes bara ett hålslag i ett av äggen.
 
Men nu på eftermiddagen så hade en liten gul kyckling anlänt till denna värld!
Om det visar sig vara en tupp så är det Helge.
Men jag hoppas ju så klart på en Hedvig. 
 
 
 
Jag är så imponerad av naturen!
Höna som lägger sig på ägg. 
Och simmsallabimm!
-kycklingleverans exakt 21 dagar senare.
 
Nu ska jag ta å krya på mig!
Om våra tre (nya) får, 
får jag berätta en annan gång.
God natt!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: