Nytt liv. Igen

God kväll, kära du.
 
Välkommen in på min sida.
Kycklingmammans bloggsida.
Just när jag började med bloggandet så hade vi ju huset fullt
av små föräldralösa  
kycklingar.
Därför blev det kycklingmamman.
Nu har jag för tillfället inga kycklingar.
Men jag har 13 hönor.
Och två tuppar.
En katt.
Två söner.
Och en make.
-Perfekt!

Idag började jag mitt nya liv.
Igen.
 
Ska jag vara ärlig så tjuvstartade jag redan igår, egentligen.
Mitt nya hälsosamma liv.
Det är absolut inte första gången som jag bestämmer mig för att
börja äta hälsosammare
(d.v.s. mindre socker)
och röra på mig mer.  
Det lär inte heller vara den sista gången....
 
Så framåt jul, ungefär,
så ska jag berätta för dig hur det går
(om det går...)
med min
nya, hälsosammare livsstil.
 
 
Förresten, för att du ska slippa undra...
Emil HAR fortfarande TVÅ ögon.
Trots att det inte ser ut så på de senaste bilderna...
Han lappbehandlas bara mot sin skelning
(1 timme /dag -typiskt att det skulle vara just när jag tog de här korten, eller hur?).
 
Så nu slipper du undra :-)
 
Ha det bäst och dröm nu något kul!
(Själv drömde jag att jag skaffade mig en kanin, förra natten. Det var inget roligt.
Så i natt hoppas jag att det blir hund eller något annat lite roligare djur!)
 
//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: