Planering är A och O

Halloj!
Vad jag längtar till våren nu!
Jo, jag vet, man ska ju njuta av alla årstider,
men erkänn att livet är liite enklare på våren?
Lite mindre förkylningar.
Lite tunnare kläder.
Lite mindre massor att pulsa fram igenom för att ta sig ut till stall och hönshus.
Lite mindre sval bil när man ska ta sig hem från jobbet.
 
 
Men, mer tid att planera!
Planering av lite ditt och datt är just vad som pågår
här hemma nämligen.
 
Jag är sorten som tycker om att planera.
Att planera är oftast nästan ännu roligare än att faktiskt genomföra det som jag planerat.
 
Hur jag skulle kunna göra om barnens rum är en sak som jag kan fantisera om.
Jag planerar, mäter, ritar ritningar, funderar...
För att i nästa stund sätta igång att planera för hur man optimerar funktionen i hallen,
vilka garderober, byråar, lådor skulle behöva inhandlas..? Återigen mäts det, ritas det...
Och så var det hönsen, såklart.
Där har jag planerat att få svarta och vita kycklingar i vår. Gärna några i färgtonen grå också. Till detta krävs förstås planering.
 
 
Nu önskar jag dig en trevlig kväll!
Nu planerar jag att göra mig klar för natten.
//Anna
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: