Namn

God morgon!

Jo, nu är det får och lamm som gäller här
ett tag framöver...

Men om 2 veckor så gissar jag att jag växlar jag över till kycklingar.
För då beräknas kläckmaskinen vara full 
med kycklingar!!

Två tacklamm har vi alltså fått.

Nu söker jag febrilt efter de där
perfekta namnen.

De tre får som vi har sedan tidigare heter ju Madicken, Lisabet och Skrållan. 

Så kanske ska vi fortsätta i Astrid Lindgrens tema när det gäller fårens namn...?
jag hade annars n ä s t a n bestämt mig för Elsa och Valborg.
Från senaste julkalendern, du vet.
Men nu börjar jag ångra mig...kanske. 

Alva och Kajsa
Tjorven och Stina
Lisa och Britta


Har du något bra namnförslag?

Vi hoppas och tror ju att även dessa två damer ska nedkomma med en eller ett par varsinn lamm inom kort.

De står lite avundsjukt och betraktar Lisabet och hennes döttrar. 
Det blir bra när de också får sina egna små.

Ha en toppenbra dag nu!!



Kommentarer
Postat av: Nettan

Varför inte Pippi o Prussiluskan? 😁

2017-03-21 @ 11:34:42
Postat av: Sara

Det är ju klart att Sara är det perfekta lammnamnet 😂

2017-03-21 @ 11:37:38
URL: http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: