Kanske bästa starten på dagen?

Godmorgon!

Ny dag,
Ny vecka!

Hoppas du sovit gott och är redo.
Jag börjar ofta min dag med
Bananplättar, frukt och kaffe.
Känns som att börja dagen med en 
efterrätt.
Så gott!

1 banan och 2 ägg mixas 
och steks i smör.
Fruktsallad till.
Klart!
 

Att leva tillsammans med andra

har naturligtvis både sina fördelar
och sina nackdelar.
Själv tycker jag att fördelarna överväger.

Men hur är det att leva tätt tillsammans med 29 andra individer?
Vore det lika fördelaktigt då?

I lördags när jag städade hönshuset.
Så var Greta bara tvuuungen att 
lägga ägg. 
Det märktes sååå tydligt.
Hon vankade av och an, 
som man ibland kan se folk göra
utanför upptagna toaletter!
Men varenda värpreden var upptaget!
Stackars Greta.
Hon gick ut i hönsgården ett slag, kom in.
Försökte göra vad hon måste på en 
av pinnarna, i fönstret, på golvet.
Men där städade ju jag.
Äntligen blev så ett redena ledigt och Greta kunde göra vad hon var tvungen till.

Allting sågs av Tuppen Melker.
Melker är son till Högste Tuppen Göran. 
Det är Göran som bestämmer.
Så Melker sitter mestadels uppflugen på en pinne.
Bara om Göran går ut, kan Melker komma ned och äta lite.
Ibland har Melker tur,
då flyger en av hönsen upp till honom,
där han sitter på pinnen.
Då börjar Melker kuttra och dansa.
Men han får inte bli för ivrig, för då kommer Göran.

Ja, så kan det va.
Sedan i lördags har Melker iallafall fått
en Ny pinne att sitta på.
En splitterny Björkgren. Så några små 
ljusglimtar finns även för Melker.



 

Och sen slänger jag in två bilder,

som egentligen inte har någonting med
tuppar, hönor eller bananplättar att göra.
Men jag lägger upp dem ändå,
bara för att det är måndag och dessa bilder ger mig energi och nu kickar vi igång den bästa starten på dagen!
Tjohooo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: