En titt ned i lådan

Hej!

Hur gick det för mina två ägg, 
som på ren chansning gavs möjligheten att bli kycklingar...?
Jo, det ska jag tala om!

Bill och Bull.

Eller Hans och Greta.
Lite beroende på förstås...
Lätt bortkommen i den lilla plastlåda där de nu bor.
Nu har de två dygnen då kycklingarna varken äter eller dricker gått (de två första dygnen lever de fortfarande av gulesäcken).
Så nu måste de förstå hur de ska äta och dricka ur de små skålarna som jag ställt dit.
Och, ursäkta mig men, silkeskycklingar (även vuxna silkeshöns) är så mycket (hm, hur ska jag säga?) mer korkade, än till exempel hedemorakycklingar, som oftast fattar direkt.

Jag tror att jag ska prova att ge dem till deras biologiska mor.
(Hon kanske är mer pedagogisk än jag?)
Hon som faktiskt började att ruva dem.
Innan jag gav henne ett antal små fosterbarn istället..
Undrar om hon räknat kycklingarna som hon har?
Blir hon misstänksam om hon helt plötsligt får två till?

Inte konstigt att de blir skrämda av denna syn...! 😂

Hoppas din söndag blir solig och skön! Njuuut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: