Emils födelsedagsfirande


Taaadaaa!
Japp, jag kände att en förändring behövdes!
En NYSTART!
Så här har ni mig nu,
MITT NYA JAG!
...
 
Näää!
-Absolut inte.
Jag är faktiskt mitt vanlig (lite småtråkiga?) jag.
Det ni ser ovan är min utstyrsel när jag provade att vara
Daidalos
för en dag.
Nämligen den dagen då Emil hade sitt lilla kalas.
Lilla kalas.
Jo, för i år bestämde hans föräldrar att han inte skulle få bjuda precis alla barn i hans klass.
24 barn + några barn till kändes mastigt...
I alla fall i år.
Så därför fick det bli ett LITET kalas.
Men Emil fick välja tema.
Och han valde LABYRINT-tema.
"Labyrint?! Har vi aldrig hört talas om!", sa vi.
Innan sommaren. Innan vi hade plöjt alla avsnitten av "Labyrint" på svtplay.
(Vad gör man inte för sina barn...?)
För dig som inte heller hört talas om Labyrint så kan jag berätta att det är ett tävlingsprogram där tre barn åt gången får besöka den slajmtokige uppfinnaren Daidalos och tävla mot hans robotar.
 
Vi byggde upp egna banor här på gården. Hinderbanor, Spindelnätsbanor och Klurighetsbanor...
 
David som roboten "Taurus", som sprutar slajm.
 
 
Slajm kan man koka själv. Och detta blev sommaren då jag kokade mer slajm än vad jag någonsin tidigare gjort!
 
Kul kalastema. Där nyckelfärgerna var GRÖNT!
 
Den dagen som Emil fyllde uppvaktade vi med presenter på morgonen.
På eftermiddagen kom mina föräldrar och min syster med sin son hit, och då blev det mer paket.
I helgen var Davids sida av släkten här. Till helgen kommer vi ha kalasfika för min mormor, morbror och några till. SEDAN har vi firat färdigt EMIL för denna gång.
(JA, vi gillar att sprida ut festligheterna, som du märker)
 

Nu ska jag bara säga detta en gång till, annars finns risk att du kommer uppleva mig som tjatig
( och det vill jag ju inte!).
VART har åren tagit vägen!! Tänka att min lille Emil är SJU år?!
(så där, nu är jag klar :-)
 
//Anna
 
 


Kommentarer
Postat av: Sara

Max var mycket nöjd med kalaset 😊

2016-09-06 @ 18:22:23
URL: http://sarasrum.blogg.se
Postat av: Sara

Max var mycket nöjd med kalaset 😊

Svar: Kul att höra. Det var jag oxå 😃
Kycklingmamman

2016-09-06 @ 18:27:08
URL: http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: