När det blir kväll

Godkväll!
Fredagkväll och efter första arbetsveckan är jag regält TRÖTT nu, känner jag.
Visst är det kul att vara tillbaka på jobbet, även om man såklart kan se tillbaka på de ljuva semesterdagarna och tänka...
"Va bra vi hade det!"

Så här hade vi det för 2 veckor sedan...

Kväll. Det är dags att gå ut och stänga om hönsen.
Alla har sina respektive sovplatser.
Ordning och reda i hönshuset.

Fridolf och hans damer på sittpinnarna i hönshusets ena hörn

Lycka den höna som får sitta bredvid tuppen och sova. Hon är bäst, dvs tuppens favorit och därmed högst i rang.

Hönan Agda sitter utanför värpredet lite för sig själv
Dolly sover med sin lilla kyckling i kartongen på golvet

Silkeshönorna sover på golvet.
Ungdomarna sover tillsammans på sittpinnar i ett hörn.

Precis som många av oss människor så vill de ha SIN plats, kväll efter kväll.
Och skulle någon placera sig på "fel" plats så blir det ett liv, tills bråkstaken fattar och flyttar på sig...

Och här har vi lilla äggskörden.
Men fåren vaknar så här dags. För varmt på dagen så till kvällen går de ut för att äta

Nu ska jag nog gå och lägga mig.
God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: