London

Godkväll, kära Du!

För drygt en vecka sedan var jag och min käre make till London.
Vill du höra om vår resa? 
Vill du inte, så slipper du! Sluta bara att läsa 😊
 
 
David och jag är de allra mest 
oresvana människorna 
som du kan tänka dig!
Bäst trivs vi på vår gård, i naturen bland djuren.
Eller på västkusten. 
Men ibland känner till och med vi att det kan va kul att se något annat.
Att gå ur trygghetszonen något.
Så känner vi ungefär var tionde år.
Och nu var det ungefär tio år sedan sist.
 
I vår julpyntade bil bar det av mot Arlanda, varifrån vårt flygplan skulle lyfta.
David började tala engelska med all personal som han mötte, så snart han stigit in genom svängdörrarna på Arlanda flygplats.
 
Eftersom jag var nästan övertygad om att vårt flygplan skulle krascha, någonstans längst vägen....
så blev ankomsten till London en glad överraskning för mig! 
Allt var tajmat och klart sedan vår noga planering hemifrån, så med direkttåg kunde vi ta oss från Heathrowflygplats till vårt hotell.
Och sedan vi lämnat våra väskor på hotellrummet så vandrade vi runt London.
Vi gick bokstavligen runt hela London under vår weekend där!
 
Om allt vandrande berodde på att :
1.) vi gillar att röra oss till fots
X.) vi inte visste vart vi skulle köpa biljett till tunnelbanan 
2.) vi åt så mycket choklad och chips denna helg, så promenader kändes nödvändiga
....säger jag inte.
Men nu känner vi som att vi nästan känner London!
 
 
 
 
Julskyltningen på Harrods var... bra 👍
 
 
 
Vi såg London. Åt som Londonborna och såg ut som vi var infödingar. Bara vår engelska kunde avslöja oss. Jösses alltså! 
Jag har alltid haft svårt för språk. När jag jobbade son kassörska på Ica så frågade jag en gång en engelskspråkig kund om denne hade legg. För det måste man ju ha för att få köpa folköl i svenska matvaruaffärer.
Kunden tittade osäkert på mig och svarade sedan
"I have two!"
 
 
 
 
Vilken underbar helg vi hade!
Vi har skrattat massor!
Men så underbart att få komma hem igen...
 
 
Här återser vi vår bil, som stått parkerad på Arlanda. David gillar bilar.
 
 


Kommentarer
Postat av: Sara

Anna du är ju för rolig 😊 hi hi fråga om legg 😃

2015-12-16 @ 21:00:03
URL: http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: