Arla morgonstund

Goddagens! 
Vilken underbar dag! En sån dag när solen skiner in genom sovrumsfönstret och gör det bara omöjligt att sova en minut längre än till sju. trots att jag är ledig idag och mycket väl hade kunnat ta sovmorgon, om jag bara velat.
Men det vill man ju inte!
Nej, Olle och jag bestämde oss istället för att gå ut. Vi gick till kycklingarna och städade deras lilla hem. Öppnade dörren åt dem, så de kunde komma ut i solen och äta av det goda gräset.

Silkeshönsen har verkligen tagit väl hand om sina adoptivkycklingar! 
Men tyvärr är de väääldigt försiktiga. Riktiga hönsmammor faktiskt. Och då blir ju kycklingarna likadana. De vågar knappt gå utanför dörren. Håller sig alltid nere på golvet, fastän de flesta kycklingar i denna ålder brukar tycka det är roligare att vara på sittpinnarna...
Funderar på att presentera kycklingarna för en av mina hedemorahöns. Hedemorahöns är det en helt annan Go i. 
Här är kycklingen vi följt nu under några veckor. 
Jag har tappat räkningen på hur gamla de är nu...  7?
Jag gissade på att detta blir en tupp. Får se om jag får rätt...Lite tveksamt. 

Oj så otäckt att va ute. vågar jag?!

Marantuppar är snart lika stora som hönsen som tar hand om dem. Men större blir de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: