Istället för lotteri!

HEJ på dig,
i denna otroliga och aningens (lite väl ?) varma sommar!
Nu gäller det att dricka ordentligt.
Här hemma fyller vi på med smoothies, vatten och lättdryck i mängder.
Hönsen går runt på gården med näbbarna på vid gavel.
Stackarna. De har det också varmt.
Så jag fyller på med friskt vatten till dem också så klart.
Dolly och Dagny

Du kanske minns att jag berättade för en tid sedan att
köpt lite nya hönor
två svarta och två vita.
Nu har dessa små hönor börjat värpa!

Små rara söta små ägg!

Men nu ska jag presentera dig för PIPPI & ASKUNGEN!
Dessa två hönor är det senaste tillskottet i min höns(nörd)samling ;-)
Innan jag skaffade mina första kycklingar, så sa (höns)folk till mig att hönseriinnehav kan ge mersmak.
Och nu kan jag konstatera att
JA, det gör det!
 
Pippi och Askungen är blandrashöns.
De kläcktes ur gröna (eller var det blå?) ägg.
Så det ska bli väääldigt spännande att se ifall Pippi och Askungen kommer lägga blå eller gröna ägg!
 
 Somliga köper trisslotter,
jag köper (mera) höns! :-)
 Ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: