Tuppvalet #3

 
Nu är det över och Kycklingmamman kan äntligen tala ut om skräcken, oron och våndan.
"Varje gång det blev några rester över så blev jag livrädd,
jag viste ju att jag riskerade att bli attackerad om jag gick till hönsen med resterna... !"
"Jag vågade knappt släppa ut barnen på tomten längre!"
 
Vår svarta tupp var jag rädd för! När jag kom med rester till hönsen så kom han springades, rusandes fram mot mig! Samtidigt burrade han upp sig, flaxade med vingarna och försökte på alla sätt bita mig! Jag vågade inte ha hönsen ute, ifall den svarte galningen skulle ge sig på mig eller barnen! Vågade inte gå in i hönshuset heller, när han var där inne!
 
Så, om någon av mina grannar läser detta;
när jag vrålade
"GAAAAAH, PASSA DIG, ANNARS SLÅR JAG IHJÄL DIG!!!",
så var det alltså inte till David eller barnen som jag skrek!
 
Valet var inte svårt när det gällde om kAlle-tupp skulle få stanna eller ej. Han bor numera på sjunde våningen. Om det blir en sommar med mycket åska och regn, så är det säkert hans förtjänst!
 
Och i sista stund bestämde jag mig för att min favorit, Anton, skulle få flyga samma väg...
Blod är tjockare än vatten och Anton gav sig på min Emil en gång - det gör man INTE ostraffat!
 
Så tupparna som är kvar är alltså....
Agent 007
Alfons
Deras vackra gula ben spelade faktiskt en avgörande roll ;-)
 
Det har blivit en mycket mer harmonisk hönsflock! -Trevligt! :-D
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag skrattar så jag tjuter men hoppas att inga grannar hörde dig ;)

Hur går du tillväga för att fånga in de elaka tupparna?
Jag är lite tuppskraj nämligen och hoppas på en snäll tupp men förbereder mig på att kycklingarna kanske försöker ta för sig av makten innan det är tid för slakt.

Svar: När det var dags för "tuppfinalen" så hämtades "de utvalda" efter att de flugit upp och satt sig på nattpinnen, på kvällen. De var lugna och lite sömniga då. Han som hämtade dem hade handskar och bara tog dem och bar ut dem. Man håller över vingarna, då kan inte ens en elak tupp göra något...
Att få in hönsen i hönsgården är lätt, jag prasslar med en havregrynspåse och går in i hönsgården, då följer alla med. Sen skyndar jag mig ut och stänger, innan jag blir attackerad... ;-)
Kycklingmamman


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: