Klok som en bok!

Du är fantastisk, aldeles underbar!
 
Det där kändes väl bra att höra! Erkän att du mår aningens lite lite bättre nu?!
Min snälla kloka pappa brukar ibland säga till mig att jag är klok (och eftersom han är heelt opartisk!) så är jag antagligen ganska klok. Ibland, iallafall!
När jag var (ännu) yngre än vad jag är nu, så kom jag på att om jag, på min mobiltelefon, lade in ett välkomstmeddelande som löd:
Du är bäst!
eller
Du är fantastisk, aldelses underbar!
(jag varierade dem lite..)
så blev jag på mycket bättre humör - varje gång jag startade min mobiltelefon (det här var på den tiden då man stängde av mobilen ibland...).
 
Jag är klok jag. Lite naiv också, kanske? Huvudsaken var väl ändå att jag blev på bättre humör och faktiskt kände mig aningens bäst, fantastisk och underbar -varje gång jag lyckats knappa in rätt pinkod på min mobil!
 
Jag tycker att vi behöver få känna oss bra, när det finns så mycket i vår värld som kan få oss att känna oss otillräckliga...
 
Pröva!
 
Du är bäst!
//Kycklingmamman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: