Det som en gång var en sophög?

Vi är stolta ägare av 2 kaniner.
Kaninerna är lyckliga ägare av en egen trädgård.
I den trädgården växer enbart brännässlor.
Men den är å andra sidan full av en massa spännande gångar!
Våra kaniner har nämligen ägnat ett oändligt antal timmar åt att gräva ett avancerat gångsystem i sin trädgård.
Långt in under vår gamla ladugård.
Hur långt gångsystemet sträcker sig, det kan jag bara gissa...
Det måste vara så att det tidigare har varit en sophög eller liknande där, någonstans i närheten av kaninerna trädgård. 
Där gårdens dåvarande invånare slängde sitt avfall.
För vad de hittat mycket, kaninerna!

Tittut, Oscar!

Det är spännande att se vad kaninerna lyckats gräva fram sedan sist. 
Flera skärvor av glas och porslin har dykt upp.
Gamla glasflaskor har också hittats men även en rostig sax har åter fått sett dagens ljus!

Den använder jag som "hasp" till kaninhusdörren. Återvinning?

Ett gammalt grytlock har visst också legat gömt under vår ladugård. Tills kaninerna grävde fram det.

Det vore förstås väldigt trevligt om något riktigt fint fick komma fram. 
Kanske en gammal undangömd skatt. 
Jag tror att allt är möjligt. 
Och därför fortsätter jag att förväntansfullt besöka kaninerna och deras arkeologiska utgrävning.
Hoppas du får en fin dag!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: