Ny inredning skapar städlust

Jag har legat och ruvat, som en höna.
Fast inte på ägg. Utan på blogginlägg.😜😆
Så nu kanske det blir några blogginlägg den kommande tiden😊
Den nyaste lilla medlemmen i hönshuset. Tillsammans med sin mamma. 
Många kycklingar har dött detta år. Hoppas denna klarar sig! 

Vet du, det verkar som att det kanske blir ägg framöver, från hönsen.😃
Hm, det där lät kanske lite knepigt... 
Höns brukar ju lägga ägg.
Men det har inte mina gjort på ett tag.
Fast nu verkar de vara på gång att göra det igen! Hurra!

Min kloka kollega (som visserligen inte har höns eller ens kan särskilt mycket om höns men som ändå är väldigt klok och som har vänner som har höns), hon sa
"Om dina höns haft värmelampan under vintern, så tar de kanske sin värppaus nu, istället för då, under vintern. De måste ju vila någon gång"
Javisst! Så är det ju säkert!

I förra veckan, ja då när jag var själv hemma så tog jag och köpte en nya hönsfoderautomat samt en ny hönsvattenautomat. Så fina! I emalj.

Men ställa in de här små skönheterna i det ganska så ostädade hönshuset, det gick ju bara inte. 
Så hönshusstädning fick det bli. Klockan 19 till kl.22 höll jag på en kväll. Men sen kunde de nya automaterna få flytta in.


Och det blev fint. Ska visa någon dag.
Mycket mer rymligt i hönshuset nu.
Tänk vad ny inredning kan frambringa ändå!
Ha det bäst!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: