Nytt liv och förberedelse för vintern

Hösten sprakar av färger!
Gult, orange, rött och brunt.
Solen skiner från klarblå himmel.
Det är en dag som passar utmärkt för att greja ute.
Jag är fortfarande lite förkyld så jag håller mig lite lugn tillsammans med yngste sonen.
David och våra äldsta söner fyller vedboden med ved inför vintern.
Jag ser till att fixa mat och ordna med fika, så energin fylls på.  
Jag är verkligen så otroligt imponerad av Emil och Olle som var så duktiga och höll på med att stapla ved i fem (FEM!!) timmar idag. Helt frivilligt!!

Högt upp i skyn hörs tranorna, när de flyger över vår gård, bort mot varmare länder.
Men inifrån vårt stall hörs ett annat ljud. 
Tupparna som gal men också något annat...
Som jag inte hört på ett tag.
Ett pipande.
Som från en liten liten kyckling?
Jag går dit.
Ser mig om. Allt verkar ju som vanligt.
Där ligger Magda och Astrid.

Och under Magda är det något.
Men Agda är arg, jag får inte röra henne.
Hon är precis som en beskyddande mamma bör vara.
Men där under är det minsann en liten kyckling. Som kämpar för att komma ut ur sitt ägg.

Men jag låter dem vara. De får ha dagen idag i lugn och ro. Utan mina nyfikna blickar.
Fast imorgon ska jag kolla! 
Följer du med då?










Kommentarer
Postat av: Anonym

Så mysigt ni har det, så kul att se!!!❤️☀️

Svar:
anna Gstedt

2018-10-08 @ 13:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: