Saker att sakna

Hej du,

Hur är det?
 
Nu när jag är igån goch bloggar igen så har jag svårt att sluta!
Får se om jag är lika flitig sedan, när bebisen är här.

Det kändes som att min lista över saker som jag inte kommer att sakna från graviditeten var en riktigt gnällista. 

Så innan du hinner få alltför negativa tankar om mig så är det bäst att jag skyndar mig att skriva den där

POSTIVA listan också.

😁

För allt är ju inte bara nattsvart. Verkligen inte.

(Förutom jag då... Vet du, jag klär mig nästan enbart i svart, nuförtiden, har jag märkt...Med inslag av grått! Slump?)  

Att vara gravid är ju faktiskt aningens mysigt också. Mycket beror på det där humöret.
Sååå....

Här kommer min lista över saker jag faktiskt kommer att

SAKNA när jag inte längre är GRAVID:

Plats nummer 5:

All omtänksamhet
 
"Nej, sätt dig Här, på min plats du!"
" Å, inte ska väl Du bära. Låt mig ta det där åt dig  istället"
"HUR är det med DIG?"
 
 
Omtänksamheten om mig verkar inte ha några gränser, när jag är gravid. Jag känner mig som den mest VÄRDEFULLASTE människan på denna jord.
Lika bra att passa på att njuta.
Det där brukar gå över så fort barnet är fött... 😉 Då tar hen all uppmärksamhet istället.

 

Plats 4:

Tiden
 
Nu, som väntande på bebis, har jag massor av tid. Jag jobbar inte längre. Jag finns hemma när barnen slutar skolan. Jag kan pyssla med djuren. Pyssla och boa i hemmet.
Jag är fullt medveten om att så här mycket TID till mig själv, dröjer det lååång tid tills jag får igen.
Som trebarnsmamma lär jag ju ha händerna fulla sedan.
Så i väntan på den lilla bebisen så tar jag ännu en veckotidning att bläddra igenom.
Kanske skulle passa på att boka in en frissör-tid oxå, medan jag har chansen..?
I soffan. Med fruktsallad. Och katten. Framför serien "Vänner". Nice!
 

Plats 3: 

Sparkarna
 
En väldigt märklig känsla som jag aldrig upplever igen, som ickegravid.
Och något min man eller mina söner aldrig kommer att få uppleva.
Känslan av att hur någon RÖR SIG INUTI MIN MAGE.
Aldrig är jag ensam, alltid har jag de där små puffarna, en liten liten fot, som påminner om att en ny liten människa finns där inne. Snart klar och redo för världen.
Vem är du? Vad kommer du att tycka om att göra? Hur kommer du att se ut?
Så spännande!
 

Plats nummer 2:

Sömnen
 
Nu har det gått år sedan vak- och amningsnätter var mer regel än undantag.
Nuförtiden sover jag upp till 10 varje natt (nu under  gravidireten så kan jag ha nätter då jag inte sover. Men då sover jag på dagen istället). Våra duktiga söner har låtit oss ta sovmorgon varje helg, de har tyst och hänsynsfullt smugit ned och sysselsatt sig med något tills deras föräldrar vaknat i lugn och ro på övervåningen.
Snart är det slut med det.
 
 

Och på min 1:a plats över saker som jag nog kommer att sakna när jag inte längre är gravid:

....
 (Hmmm...?)
 
Jo, nu kom jag på en sak.
Magen.
Att inte MAGEN kommer få samma uppskattning längre. 
Ingen kommer vilja känna på MIN MAGE och hänfört säga 
"Så fantastiskt!" , när det inte längre ligger en bebis däri.
Och knappast lär jag visa lika många bilder på min mage efter nyår.
Om jag nu inte skapar värsta 6-packet.
Haha 😂🤣 men det lär ju knappast ske.
 
 
Hoppas nu att du får en trevlig fredagskväll!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: