Min kloka syster sa...

Hej på dig!

Hur är läget?

Tisdagar är ju tisdagar.
Går inte att skylla på att det är måndag längre.
Vi kan inte fira med lillördag ännu.
Och det är lååångt kvar till helgen.
Men även denna dag
räknas ju till mitt liv.
Så, på det hela taget har det väl varit en ganska bra dag.
Denna tisdag.


Nu ska du få fundera ett slag,

över en sak som min fina kloka syster fick
mig att fundera över för några veckor sedan...

-Om DU fick leva om EN endaste dag, ÄNNU en gång.
Vilken dag skulle det då vara?

Det som gör svaret på denna fråga så intressant, är att den kan innehålla nyckeln till vad som gör dig lycklig.
Och hur du kan utforma resten av ditt liv, för att få så många lyckliga dagar som möjligt!

Var du ensam eller tillsammans med andra?
Var du utomhus eller inomhus?
Var det en fartfylld dag eller var det stilla och lugnt?
Hur mådde du, vad tänkte du och vad kände du?

Hm. Ja, lite att fundera över.
Men visst var det fyndigt.
Kanske kommer du från och med nu att skapa dig ett lyckligare liv.
Då säger jag
VARSÅGOD!

Ha det bäst!/
Anna 

Här är jag lycklig
Och här!
När barnen ser Tomten komma!Deras lycka smittar😍
Första vårsolen -ren lycka!
När jag kommit ut på en Joggingrunda!
När kycklingar kläcks!

När jag hör mina barn skratta tillsammans


Kommentarer
Postat av: SaraS

Det var en bra fråga. Får tänka lite på den...

2017-03-19 @ 14:02:29
Postat av: Anonym

intressant !!!

2017-05-30 @ 21:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: