Långhelg

Så otrooooligt skönt med lite ledighet!

För min del har denna helg bestått av dubbelt så många lediga dagar som vanligtvis
-hur bra och hur passande som helst.
Jag har passat på att fylla mitt sömnbehov.
Jag har förstått att det inte är jättevanligt att vuxna sover 10 timmar/natt ( plus gärna 1-2 timmar på eftermiddagen)..?
Men både jag, min syster och min man är likadana. 
Så sååå ovanligt kan det ju inte vara..?
Men inatt hade jag svårt att sova.

När jag inte kan sova,
då räknar jag höns.
Jag kommer fram till olika summor varje gång. 

Men vi har faktiskt hunnit mycket annat 
( förutom att sova ) denna helg.






Vi har sammanlagt hunnit att besöka 5 olika pulkabacken,

  (Ja, ligger man i så hinner man!)
men det gällde ju att passa på innan snön försvan.
Sen har vi grillat korv, åkt på julgransplundring och diskuterat hur vi kan bygga om huset (ett ämne som jag jag och min man aldrig tröttnar på att diskutera! Barnen deltog dock inte så mycket här.)

Jag funderar dessutom på om, och i så fall hur, jag ska kunna utöka min "samling" av höns...
Jag brukar fundera över det i januar- februari varje år 😊
Det finns ju hur många vackra hönsraser som helst och hur många vackra äggskalsfärger som helst!
Och tröttnar jag på att fundera på det.
Så kan jag fundera över hur jag skulle kunna bygga ett nytt hönshus.

Nu ska jag sova.
Vi hörs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: