Om att va snygg

Ja, jösses! Jag och mina alla tuppar 😂

SÄ hÀr stor har alltsÄ "Ica-tuppen" blivit!
Japp, en stor snövit lÄngbent vacker tupp.
En riktigt uppstudsig snorvalp!
Men har Àr snygg. Och Àr man bara det kan man komma undan med mycket...
Eller?

Han ger sig pÄ de smÄ silkeshönorna.
Äter upp Ă€gg som lagts pĂ„ golvet.
Och nu har han börjat ge sig pÄ mig.
Likt en gÀnglig osÀker tonÄrspojke kommer han. Dansar nÄgra steg och försöker sedan att flyga pÄ mig.
Jag ser vÀl inte ut som en höna?!
Och jag Àr faktiskt mycket MYCKET större Àn honom.
SÄ han verkar ha en skev sjÀlvbild...
Och skulle han i te varit sÄ snygg.
SÄ skulle jag ha Àtit upp honom vid det hÀr laget.



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: