Någon som inte fattar att det inte är vår

Godmorgon!

Bara jag och katten Elsa är vakna i detta hus!
Till och med tupparna sover.
De vaknar först när det ljusnar.
För att dagen ska bli liiite längre, så tänder jag en värmelampa inne hos hönsen. Då får de lite varmare också.
Ljuset och kylan gör att hönsen går in i vila.
Jag får inga ägg längre.

Men silkeshönsen har liksom inte riktigt fattat...!
För de har lagt sig att ruva!
De har tappade lagt några ägg, som de turas om att ligga på.

KYCKLINGAR KYCKLINGAR KYCKLINGAR

Nej, det blir för kallt för kycklingar så här års! Försöker jag.
Men Agnes ligger envist kvar och låtsas som att hon inte hör.

I måndags förlorade jag en höna.
Maranhönsflocken Gerda dog.
Knall fall.
Det är den 3:dje maraner som plötsligt dör. Jag har ju inte haft Maraner så länge.
Men jag läste att just maraner oftast inte blir så gamla. Deras hjärtan orkar inte med den stora kroppen.
Så nu har jag 3 maranhönorna och 2 marantuppar.

Kanske får se till att det blir marankycklingar till våren...?

"Nej, inte fler höns! Räcker det intw nu..?" gnäller maken.
"Jo!!" Utbrister min pappa. "Mera höns. "För jag vill kunna köpa mera ägg"
Har man ätit "riktiga ägg" så vill man inte gå tillbaka till "butiksägg"...



Kommentarer
Postat av: Sara

Jag och min pappa håller HELT MED DIN PAPPA. Har man ätit "riktiga ägg" vill man inte gå tillbaka till det där andra fake-ägg som finns!

Svar: Lovar säga till när de börjat värpa så mycket så att du och din pappa också kan få 😊
Kycklingmamman

2017-01-05 @ 18:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: