Knorrhane?



Hej!
Idag väntas skolavslutningsfirande här hemma hos oss. 
Jag hoppas att molnen skingras till kvällen...
Så vi kan sitta utomhus.

Vet du, det verkar som om jag till sist får min 
Silkestupp!
Den första kycklingen som tittade ut i början av april verkar faktiskt bli en tupp, silkestupp!
jag har verkligen ingen som helst erfarenhet
av att könsbestämma silkeshöns...
Mon Amie tog jag ju länge för tupp,
tills hen började lägga ägg...
Men Knorrhane (vi var ju hemma sjuka då när kycklingarna kom. Och Saltkråkan filmerna betade vi då av en efter en. Därav namnet 😆)
är så mycket större än sina silkessyskon
så han måste bara vara en tupp!
Du ser honom på bilden ovan!
Jag ska visa dig bilderna på hans syskon också.
Men det får bli en annan dag.
Nu -mot jobbet! Bara att väcka barnen först...
Ska se till att väcka dem när de ligger på 
rätt sida...
(De brukar bli så arga när de vaknat på fel sida.)

Ha det bäst!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: