De goda stunderna i vardagen

God kväll!
Vad har du för dig?
Här har vi en lugn kväll.
David o jag i var sin soffa.
Barnen som sover.
Trötta efter en eftermiddag i badhuset.
Tänka sig, Emil simmade för fösta gången idag!
Och imorgon blir han 7 år. 7 år!!
Jag fattar det bara inte...
Vart tar åren vägen?!

Trött pappa efter bad i badhuset
Här är tuppen Ica. Köpt på Ica 😊Fin va!
Emil och Olle. Mina fina fina killar! Och så min fina pappa i bakgrunden 😉

Nu är vardagen här!
Jo, så känns det verkligen, tycker jag.
Emil har börjat 1:a klass.
(Det kan jag inte heller smälta...!)
Det gäller att fånga de goda stunderna även i vardagen.
Annars kan hösten bli tung. Och lång.
Igår kväll hade vi kräftskiva här hemma.
Bara för lilla familjen.

Mmmmums.

Jag har skaffat mig en personlig tränare.
PT, som det ju heter.
Underbar, varm, förstående person som känner mig och mina begränsningar. Ser till mitt bästa och som gör helt okej träningspass.
Hon är billig också.
Och träna måste jag göra.
För att må bra.
Och så kul det är när man märker resultat!

Ja, jag överdrev lite kanske. Har ingen PT. Men visst lät det bra?! Ja...skulle vara jag själv isåfall 😊

Nu tänker jag greppa min lättsamma bok. Läsa några sidor och sedan somna.
För imorgon har jag och Olle bestämt att vi ska spela gitarr för Emil.
David får sjunga.
Ja må han leva....

Ha det bäst!



Kommentarer
Postat av: Lea Larsson

GRATTIS EMIL!
Du sover nog nu, men jag såg på bloggen först i kväll. Hoppas du fick många presenter och tårta
Jag saknar ER hälsa hela familjen Lea

Svar: Tack snälla Lea! Vi saknar dig!! Kram
Kycklingmamman

2016-08-30 @ 21:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: