Tomtelatte











Äntligen. Alldeles snart, om bara några dagar
så är november
,årets mörkaste, tyngsta
och gråaste månad,
äntligen över.
-Jaaa, vi klarade det!

Jag har gjort vad jag kunnat för att
försöka finna de små små ljuspunkterna
denna grå novembervardag, ska du veta.

På min lunch har jag tagit promenader,
för att åtminstone få se dagsljus i
30 minuter varje dag.
Var ju bara det att årets november
knappt bjöd på någon sol
över huvud taget... Med frisk luft är ju
inte heller att underskatta 😊

Om jag minns rätt så var det i november som jag slutade
stiga upp kl.05:15 om morgnarna,
för att hinna
gå en morgonpromenad. Det fick helt enkelt räcka med lunchpromenaderna.

Förra helgen tog David och jag en tur
på tu man hand till närmaste större stad.
Vi gick in på ett café och drack "Tomtelatte ".
Enligt David var det en av de bästa
saker vi gjort under de senaste åren... (!)

Tänk va små saker kan betyda ändå!
Här har vi köpt en stor gård på
landet. Våra två söner har fötts.
Och så är det "Tomtelatte " som
varit det absolut största, mest betydelsefulla som hänt denna familj!
Den måste du ju såklart prova, eller hur!
Du lär omvärdera ditt liv efter den 😁😉

Dagen innan Tomtelatten,
det var då
som jag hittade min tomma(!) plånbok
liggandes på golvet.
Till min förvåning,
men också förskräckelse,
insåg jag några minuter senare,
att min son lyckats
pillat ned mina betalkort och körkort
mellan golvspringorna
uppe på hallen...

Jag som alltid tyckt att de där gamla
trägolven med breda golvbrädor
(med breda springor emellan)
varit så charmiga...
Nu planerar jag lägga parkettgolv över de där "charmiga" och otroligt opraktiska golven...

I början på veckan
stöpte jag och en kompis ljus.
Helt onödigt, förstås. Ljus finns ju att köpa billigt på Ica, eller Ikea.
Men ack så mysigt det är att stöpa ljus.
Och va stolt jag blir efteråt!

För att klara mig igenom
denna novembermån
så har jag försökt
att komma i säng
tidigt
så jag fått sova så mycket jag
bara kunnat.
Och det tänker jag göra ikväll också.
Ska bar ta en tur ut till
stallet, till
hönor och fåret först.

Trevlig helg!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: