Vad jag är bra!

Obs! Följande inlägg kan innehålla spår av skryt.
Om du lider av någon form av jantelag så ber jag dig därför vänligen att bortse från detta inlägg. Tack på förhand.

JÖSSES vad jag är bra!
High five på den!


Det går i hundra knyck här hemna!
Sedan i helgen har maken och jag renoverat fönster.
Skrapat, målat, målat och målat igen. Skrapat bort färg som kommit på rutorna. Och så slutligen putsat fönstrens alla 4 sidor.

Samtidigt som bebis sitter bredvid och leker med tangentbordet.
Eller mobilladdaren.
Eller något annat som inte alls kommer från den korg med leksaker som jag ställt iordning åt honom.

Och nu är vi halvvägs -Yes! 
Snart är våra fönster i toppskick!
Jag är omåttligt nöjd över att vi faktiskt renoverar våra gamla fönster, och inte slänger dem för att köpa nya.
För att förutom att göra miöjön en stor tjänst så är ju gamla fönster så mycket vackrare än nya.
Och billigare!

Förutom fönsterrenoveringen har jag
Skjutsat barn till tandläkaren, skjutsat barn till morföräldrar, skjutsat barn till kompisar, skjutsat barn till skolan,
tvättat, städat, lagat mat.
Tagit hand om barn.
Lyckades dessutom klämma in en liten tupplur där efter lunchen.
Tagit hand om djur.
Städat efter 6 får som rymt in till hönsen...


😲Hur lyckas de??
Tur iallafall att de ju inte rymmer så långt,
när de nu bestämt sig för att rymma!
När all hönsmat ätits upp (tur att det inte fanns så mycket!) så var de iallfall hövliga nog att stänga efter sig. Sedan de bajsat i alla stallets hörn.
Det är endå en viss ordning på de där 6 damerna!

Sen har vi varit till bokbussen, lånat 
MASSOR av böcker.
Och ☆suck☆ njutit en stund i bubbelpoolen.

Hur orkar du vara så aktiv?? 
Undrar du förstås
Jo kära du,
Det ska jag be att få tala om!
Jag tränar!


Oftast det första jag gör på morgonen.
Och vilken energi jag får!!
Och den varar hela dagen.
Varannan morgon är det jag som springer en runda 
och nästa morgon är det makens tur.
Den som inte tränar fixar så barnen får mat.

Hurra va jag är bra!
Nu ska jag sova. Lär somna ovaggad...























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: