David

"Jag kommer ju svälta ihjäl!"
 Gnydde David. Jag tyckte nästan att hans underläpp darrade.
Jag antar att han tänkte på den nyinköpta ölkorven som låg i kylskåpet...


Innan han hunnit fram till kylskåpet så
ramlade han ihop.
Av ren utmattning, deklarerade han nerifrån köksgolvet.
När han, efter en stunds vila på golvet,
faktiskt lyckades med att öppna kylskåpet så fick han, med förtvivlan inse att där inne i kylskåpet fanns ju ingenting som han skulle få äta. "Jag kommer ju tyna bort!" utbrast han

Okej, jag ska ta det från början, så du hänger med.
David, ja min man du vet.
Han har i ganska många år gnällt över en diffus smärta (?) i främst benen.
Han har provat nya skor. (Hjälpte litegranna)
Han har gått till vårdcentralen och tagit prover (hjälpte inte alls för läkaren sa att David var frisk som en... ja, frisk person!)
Han har testat att inte äta gluten (funkade delvis)
Så igår hörde David från en tjej på hans jobb
om den aniinflammatoriska maten.
"Man ska mata de goda bakterierna som finns i tarmen!" hade tjejen sagt.
David skyndade sig att beställa boken som äntligen skulle göra honom frisk. Den kommer imorgon. Han tog snabbfrakt.
Men på youtube fanns klipp om den antiinflammatoriska maten. Vi satte oss redan igårkväll i soffan för att titta. 
Tvn visade två kvinnor som glatt höll upp en grön slibbig smothie. Gurkmeja! Grönkål! Nejlikor!
Sen var det en professor i 80-åldern som berättade att de kroniska sjukdomarna som drabbar oss till följd av det vita giftet kommer få hela sjukvården att kolapsa.

David och jag sneglade på chipspåsarna och ostbågarna som låg på bordet. Sen tittade vi på varandra -Nu ska kosten läggas läggas om!
Innan vi lade oss att sova igårkväll 
åt David en näve med kryddnejlikor.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: