Värkar, kyla och ruvning

Hej, du.

Kul att se dig 
( vilket jag ju inte gör. Men det är väl ändå en trevlig inledning? Och OM jag kunde se dig, så VORE det kul😊)

Det är kallt nu. 

Så kallt att vattnet hade frusit i morse
hos kaninerna och fåren.
Dock inte hos hönsen. 
Nu går det åt mycket hö.
Djuren äter för att hålla sig varma.

Jag äter också.
Men inte för att hålla mig varm, utan för att jag blir hungrig hela tiden.
Nu kör jag frukost nr.2.
Sen vila på det.

Igår gick jag och hade återkommande värkar hela dagen.
Trodde förlossningen kanske var på gång.
Men det var den inte.
Värkarna försvann senare på kvällen.

Det får allt bli en äggsmörgås till.

Så kanske jag klarar mig till lunchen.

Måste bara visa ännu en bild på kochinhönorna.
De är väl för söta.
Nu ligger alla i SAMMA rede.

Fast inte alla på samma gång. De byts av.

Kollektiv ruvning?

Vi hörs!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vilken mysig blogg, jag har också höns och känner igen den där underbara färgen på äggen😊 vad har du för raser?

Svar: Tack så mycket!Det är inte ofta som någon kommenterar så jag blir så glad att du skrivit här!😊 Jag har för närvarande hedemorahöns, dvärgsilkeshöns, maranhöns och dvärgkochinhöns. Ha det Bäst och välkommen åter!☺
anna Gstedt

2018-01-28 @ 22:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: