Stor näsa?

Det har blivit vinter sedan sist vi sågs.

Så vackert!

Barnen är såklart stormförtjusta!

Och fåren och kaninerna föredrar att vara ute i snön. 
Men hönsen och katten håller sig helst inomhus.

Men ingen bebis syns till.

Jag som var så säker på att det skulle bli bebis i förtid. Jag har ju kännt mig höggravid sedan i somras!
Nu är bebisen "färdig" och redo för livet utanför magen. 
Så jag letar tecken. 
Så där som jag ju inte borde.
Väntan lär ju bli lång om jag istället går över tiden... 
Bebis kanske inte kommer förrän efter jul!
Men igår noterade jag att min näsa nog blivit större.
Är inte det ett tecken på att förlossningen är nära?

Jo, men visst är det så?


Nåja. I väntan på så får jag roa mig med annat.
Jag vilar mycket. 
Tar hand om djuren.
Umgås med barnen. 
Häromdagen tog barnen och jag en tur till ishallen.
På eftermiddagen, när de flesta barnen nog var på fritids och förskola,
så vi var ensamma där!
Jag satt på läktaren och läste en bok men barnen roade sig!

I helgen var hela familjen till vänner.

På så god middag.
Som avslutades med pepparkakslatte och saffranspannakotta. Mmmm!

Och med snö utanför fönstret dessutom så börjar julstämningen att smyga sig på!


Den där pepparkakslatten gav verkligen mersmak! Så redan dagen efter unnade David och jag oss var sin "tomtelatte".
David och jag brukar köpa dem men de gick ju faktiskt att göra lika god hemma.

Är du sugen på en likadan?

Så här gjorde jag.

Jag byggde kaffe.
Under tiden blandade jag kaffesyrup (men sirap eller honung går säkert lika bra) tillsammans med kanel, nejlika och kardemumma. Detta fick hettas upp i kastrull på spisen.
Sedan tillsatte jag mjölk, så den blev varm.
Allt vispades, så att mjölken skummades.
Sedan hällde jag upp kaffet i glas. Tillsatte mjölkkryddblandningen.
Och toppade med vispad grädde.

Den är mättande men SÅ GOD!

Få se om snön ligger kvar tills vi hörs nästa gång. Det ska visst bli varmare?

Min man började skriva på sin önskelista igår.
Oj, säger jag bara.
Undrar om jag verkligen har råd att behålla honom?

Hoppas du får en fin dag!
Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: