Stig Helmer

På fredagsmorgonen när jag närmade mig fårhuset och fårhagen

..Trodde jag först att jag såg fel.

Men där var TRE lamm!

Och när jag kom närmare så syntes det tydligt,
det var inte längre bara två lamm 
-utan TRE!
Skrållan hade alltså också lammat. 
Men där låg också något på marken. 

Så Skrållan födde alltså två bagglamm.

Men ett av dem klarade sig inte.
Av okänd anledning.

Det levande bagglammet bar jag in i fårhuset.

Där det var varmare.
Han var så liten, jämfört med de två tacklamm som föddes för en vecka sedan.
Stig Helmer heter han.

Till en början hade han svårt att äta.
Jag mjölkade därför Skrållan och gav honom mat med nappflaska.
Men nu har han lärt sig hur han ska göra för att dia.

Han är bara 2 dagar nu. Men ändå följer han sin mamma överallt i fårhagen.

Jag känner på mig att Madicken lammar inatt.
När jag var ute till henne nu ikväll så verkade hon ha värkar...
Så det blir spännande att se vad som möter mig imorgon!


Våren är här! Känner du?

Vi hade grillpremiär här hemma idag.
Nu börjar det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: