När julen åkte ut...

Och så hade ännu en helg passerat...


Sällskapsspel är ju alltid roligt.

Tyvärr måste vi hela tiden kontrollera så att David inte fuskar. Men båda barnen och jag var uppmärksamma så han hade inte en chans (Haha!)

Och ÄNTLIGEN fick granen kastas ut.
Den hade stått inomhus sedan 1 advent så det kändes som det var på tiden!


Och när granen var utkastad kom

-TOMTEN!!
(Trots hans ringa storlek hade han något för små tomtekläder... Får nog köpa nya till nästa år ...)

Och så fick  alla (som inte skaffat sig själv godisförbud då..) godispåsar. 
(De med godisförbud fick wasabar-påse istället. Och då ville alla andra också ha det...Så nästa år kör vi nog på "wasabar-påsar" istället för godispåsar...)

Olle och jag glada och förväntansfulla!

David mer trött och mindre förväntansfull...

Nu är    n ä s t a n   all jul borta...

"Bara" alla ljusstakarna är kvar.
"För det blir ju så mörkt om de också försvinner" 
Så istället ska vi försöka "fasa ut" julen, så där lite i taget...Kanske att vi släcker en ljusstake åt gången? Så vi liksom hinner att "vänja oss" vid att julen är slut?
Jaja, vi får se. 


Ute i hönshusen har jag också hunnit med lite klovård.

Särskilt silkeshönsen behövde få klorna klippta. De sliter ju inte särskilt mycket på klorna så här års...
Vår gamla hunds klotång letade jag fram och den visade sig fungera alldeles utmärkt även till hönsen klor.

I dag har vi gratulerat min pappa, som fyllt år. Min mamma lagar världens godaste mat. Så nu är jag mättare än jag varit på hela detta år!

Hoppas du får en fin vecka! 
Vi hörs kanske? Välkommen att titta in hit igen 😃



Kommentarer
Postat av: Sara

Hi hi älskar bilden på tomten och Olle 😁 hoppas ni får en bra vecka!

Svar: 😊Detsamma önskar jag er!!😘
Kycklingmamman

2017-01-15 @ 22:22:52
URL: http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: