Det första inlägget!

Ja men visst vann vi!

Ja, på Bingo Lotto. 
På uppesittarkvällen.
(Jag lovade ju att återkomma om det)
Fast bara 100 kronor. 
Så det mesta är sig likt.

Gott nytt år!
Hur har Du börjat det nya året?
Själv har jag både rört på mig mer och ätit nyttigare, jämfört med vad jag gjorde innan nyår.
Ja, jag är Unik jag 😉

Innan jul hade vi vattkoppor här hemma.
Nu är det feber som härgar. 
Men barnen bara. 
Så idag ska jag till jobbet.


Bilden tog jag innan snön kom. En vacker eftermiddag när vi valde att dricka eftermiddagskaffet i fårhagen

Fåren, de börjar allt bli lite runda om magen nu.

Hoppas de får tvillingar!

Och hönsen måste fortfarande vara inne.
Men de vill inget hellre, nu när det är så kallt.
De unga hönsen har börjat att värpa. 
Men som vanligt ligger äggen lite här och var... De yngre har inte fått kläm på vad värpreden ska användas till.
Men de brukar lära sig av de äldre, så småningom. 

Ha nu en riktigt fin vinterdag!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: