2017 ska bli året som...

Jag vet inte varför men

jag älskar nystarter!
I början på januari känns det nya året som ett rent oskrivet blad.
Som jag kan fylla med all världens möjligheter. 
Precis vad jag vill!

Nu har jag slutat med tillsatt socker.
Och jag tränar ( i någon form)
minst 30 minuter varje dag.

Men när jag stolt, lyckligt och glädjestrålande
berättar om hur DUKTIG JAG BLIVIT
och sedan väntar på imponerade blickar och hejarop 
så har jag noterat att folk som känner mig istället
 lägger huvudet lite så där på sned...
Och säger
"Jaa, du brukar ju vara duktig så här i början av året!".

Men, det är ju inte DEN reaktionen som jag vill ha!
De ska ju naturligtvis säga:
"Vilken otroligt bra människa du blivit Anna! Den nya friska hälsosamma Annan är här -jag ser redan att du ser mycket mer rosenskimrande ut nu Anna. Och sådan karaktär sedan!"

Men jag ska nog visa omvärden. Att jag kan hålla ut jag 😊
Den här gången.


Ett nytt härligt år.
Detta år ska jag inte bara bli mer atletisk.
Jag ska dessutom bli mer ordningsam!
Ordning och reda, var sak på sin plats och fiffiga lösningar i alla husets vrår!
Jag fick några finfina tips från tidningen Land!

Hur smart som helst ju! Och ännu fler tips fanns på land.se!


Andra saker som jag skulle vilja bli bra på detta år:
Att spela fiol.
Att tova ull.
Att måla tavlor.
Att bli vigare, inte så stel i kroppen.
Att orka springa längre sträckor.
Att laga vegetariska maträtter.
Och sticka 
(inte sticka härifrån. Utan sockor, tröjor eller liknande!)

Det här blir ett bra år.
Har du något nyårslöfte?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: