Kallt, förkylning och utegångsförbud. För vissa.

Brrrr, så kallt!!

Vintern har kommit, till slut.
Det brinner i köksspisen och 
det ryker ur kaffekoppen.
Vi är förkylda.
Som det brukar i februari, med andra ord!
Så kaxig jag var för en vecka sedan,
när David gick omkring och snörvlade 
och kraxade. 
"Tänk JAG blir inte sjuk. Men det är ju för att jag tränar varje dag! Se så frisk och stark jag är! Jag har aldrig varit yngre..."
Blablabla...
Nu ligger träningen på is litegrann. 
I dvala.



Höns ska fortfarande hållas inomhus, eftersom de annars riskerar att bli smittade av fågelinfluensan.

Men i denna hönsgård skulle nog hönsen inte vilja gå ut i vilket fall som helst.
Här finns ju risk att bli spetsad! 😨
Men visst är det vackert med istappar!

Fåren däremot, de rör sig hur de vill.

Äter gör de inne men sover gör de helst 
ute i snön.
Men du, inte ser de väl så runda ut,
som jag först tyckte.
Tänk om Åsa-Nisse slarvade?!
Det kanske inte alls blir lamm här till våren.
Eller?
Jag minns inte hur de så ut förra vintern...
Vinterpälsen är ju väldigt tjock.
Men hoppas hoppas att det
 däri magen på Madicken, Lisabet och Skrållan finns 1 eller 2 små lamm!! 
Som föds i mars eller april.

Ha det bäst.



Kommentarer
Postat av: SaraS

Wow, trodde inte de kunde tåla kyla så bra... men vad kan jag om djur. Man lär sig saker av att läsa din blogg oxå :) KUL

Svar: Tack snälla du. Va glad jag blir att du kommenterar ❤🙏
Kycklingmamman

2017-03-03 @ 18:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: