Blir inte yngre än så här

Jaha, och hur ska jag skriva det här 

Inlägget. Utan att det verkar som jag bara
Skryter?
Nej, det kommer inte att gå.
Du kommer uppleva mig som otroligt 
självbelåten och skrovlig. 
Men så får det va!

Som du ser är jag mig lik.

jag ser inte mer hälsosam ut än tidigare.
Men jag är det!

Jag fyller 34 år på söndag.
Och inser att så här ung (?)
som jag är nu
blir jag aldrig.

Men åldern är ju bara en siffra.
Och jag känner mig faktiskt yngre nu jämfört med var jag gjort de senaste 
8 åren!
Japp, även om barnen är det käraste jag har så är det ganska slitigt att va småbarnsförälder...

Och hur bra min hälsa ska vara

styr jag ju till viss del själv...

Så här har det gått med mitt 
NYÅRSLÖFTE :
Jag tränar minst 30 minuter varje dag.
Promenad, yoga, styrketräning, pilates, zumba... 
Vad som helst - bara någonting!
Och det passar mig, märker jag.
Då har jag inga valmöjligheter, du vet
(Ska jag verkligen träna idag? Jag har nog lite ont i halsen...)
Nepp, nånting blir det. Varje dag!
Och jag har redan blivit både starkare och smidigare! (Och i och med detta känner jag mig mycket yngre)

Sedan antecknar jag vad jag tränar i en bok.
Superbra, om jag skulle få idétorka 😊
Och så skriver jag hur jag mår och vad jag äter.
I och med att jag skriver ned vad jag äter, så väljer jag att äta lite nyttigare.
Inget kaffebröd och inget godis.

Nu gäller det bara för mig att orka hålla i.
Nu har det gått en månad. 

Hoppas du får en fin helg!!
Jag har förtydligat för barnen och maken vad jag förväntar mig på min födelsedag. 
Så vi alla har samma syn på den här 
OFANTLIGT STORA dag, förstås.
😉
Kram på dig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: