Ingen ska ge sig på mina barn!

En märklig tystnad råder.
Och fjädrar ligger utspridda över gården.
Några av dem är snövita.
Men så går det.
Om man ger sig på mina barn.
Vill ju inte ha elaka tuppar.
Det ska vara roligt att ha djur.
Inte skräckfyllt.

Men ett fint liv fick han, Ica. Så länge som det nu varade. Och det varade ju mycket längre än vad övriga ägg från Ica får vara med om.
Tuppen Ica har fått "flyga vidare".
Han var arg ända in i slutet...

Nej, nu ny vecka.
Nya tag.
Nya möjligheter och utmaningar.
Hoppas du får en fin dag!



Kommentarer
Postat av: Lea Larsson

Helt rätt, även om han kom från ICA.
Lea.

Svar: Jag drog mig in i det längsta. Alla blev så imponerade av att jag lyckats kläcka fram kycklingar ur ett matägg. Men han var inge trevlig. Och det måste de ju vara. Tack, Lea😊
Kycklingmamman

2016-09-05 @ 11:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: