En ny era

En ny era har tagit sin början hemma hos oss.
Det känns så tydligt.
En era när David o jag får turas om att läsa läxorna tillsammans med Emil.
Det känns verkligen ovant!
Emil har inte lyckats knäcka den " magiska koden" ännu, att börja läsa.
Men han är målinriktad!
Vi läste hans läsläxa tillsammans igår, han och jag.
Sedan fortsatte Emil på egen hand.
" Kul att han är så intresserad!", tänkte jag när jag lämnade hans rum och fortsatte med mitt.
Två timmar senare tänkte jag gå och lägga mig.
Då hörde jag hur han FORTFARANDE satt och HÖGLJUDT läste för sig själv.
"OTTO!" "OLIV!" "HAV!"

Emil har aldrig gillat att somna på kvällarna...
Är det så här det kommer att vara nu framöver?
Emil som plöjer böcker, till långt in på nätterna?

Nu ska jag dricka en kopp kaffe.
Sen startar denna dagen!
God morgon! Hoppas du får en
FIN TISDAG!!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Lika duktig som sina föräldrar💕

2016-10-03 @ 05:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: