Omväxling förnöjer.

Hej Du,
Alltså, det här vädret.
-Åååå, UNDERBART!
Svältfödd på sol och värme,
som man ju är efter en kall mörk vinter
så känns allt nu mycket 
vackrare, lättare, roligare...
Och lika förvånad och förundrad blir jag
  varje vår
(och då har jag ändå upplevt 34 vårar,
så man kan ju tycka att jag borde vant mig..?)
över att naturen är sååå mycket vackrare när den går i grönt
istället för grått!
 
Vi är hemma igen.
Underbara hem. Vi älskar vår gård.
Vår gård.
Som vi visserligen inte byggt själva
(det gjorde några som levde på 1800-talet, antar jag, eftersom huset är från den tiden...)
men vi har satt vår egna prägel på gården. 
 

Eftersom vädret är som det är
-Alldeles underbart-
så släppte jag ut alla höns
när vi kom hem.
Alla trettio.
Några tuppar började ju slåss förstås...
De levde i tron om att de var ensam tupp 
här på gården. 
Alla 4 trodde så...
Men när de gjort upp så tog de sina damer
och även någon av den andres
och strövade vidare.
Några höns har bytt hönshus.
Några har bytt partner.
Omväxling förnöjer?
 
Även några av kycklingarna har fått komma ut.
De var förstås livrädda.
Och det blev jag också, när jag upptäckte katten som smög på dem....
 Olle som tog sig ett svalkande bad i diskbaljan, räddade en av kycklingarna från att bli kattleksak.

Vi har en del sorkar i vår gräsmatta. Nu är det en mindre.

Ha det bäst!
 


Kommentarer
Postat av: Rosi

Hej, jag heter Rosi Bergman och jobbar på tv-produktionsbolaget Jarowskij. Till sommaren ska vi spela in ett nytt byggprogram och jag söker nu glada hemmafixare som vill vara med. Vi söker stora som små projekt.
Nu undrar jag om ni kanske har byggplaner till sommaren.
Hör gärna av er om ni tycker att det låter kul så berättar jag mer.
Ha en jättefin dag!
/ Rosi

2016-05-09 @ 12:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: