Helglyx, tandvärk och könsgissning

God morgon!
Nu var det ett tag sen?!
Är allt bra med dig?

Hur det är med mig?
Ja du....

Helgen var förstås jättebra, underbar, härlig!
Jag och barnen var med gemensamma vänner till västkusten.

För cirka en vecka sedan var jag dock tvungen att operera bort en visdomstand...
Och jag som trodde att operationen var det som var värst....
Men smärtan efter den är ... jobbig.
Jag ser inte längre ut som Lina i Lönneberga 
(Vilket jag gjorde i slutet på veckan -alltid något!)
men att jag har ont mest hela tiden gör att allt blir lite tyngre.

Kycklingarna har flyttat. 
Ja, fast bara ut till hönshuset.
Har man små söta kycklingar inomhus
så behöver man inte oroa sig över när det är dags att låta dem lämna villan och flytta till eget.
För man har plötsligt inget val!
Lukten (som jag inte tänker så mycket på utomhus) blir väldigt påtaglig i ett lekrum...
Sen kan det ju (i vissa fall) vara så att maken helt enkelt säger 
Nej. Nu måste faktiskt kycklingarna ut.


Det går bra ute. De verkar trivas. Och vad de växer sen!
Och va de äter!


Nu går det bra att gissa kön på hedemorakycklingarna.
Oscar (ovan) är visst en höna. Det ser jag på kammen.
Du ser skillnad om jag visar dig Ida!

Idas kam är röd och tjockare -Tupp!

Tack du, det var trevligt att talas vid en stund.
Men nu måste jag skynda att väcka barnen.
Helgen gav dem visst en annan sorts dygnsrytm (hihi)

Ha det bäst!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: