Någorlunda balans i livet vill man ju ha

Joggingrunda längst havet...

Förbereder grillkväll...

Hemmagjord pizza, Mmmm...


Du vet när man sitter i bilen,
och så kör man förbi en sån där 
motionär 
som liksom flyger fram, fastän han eller hon springer.
Och man tänker
"Vad lätt det ser ut! Man kanske skulle ta sig en Joggingrunda...?"

Just så garanterar jag att ingen som kör om mig
när jag springer tänker...
För det ser inte lätt ut när jag springer.
Tvärt om.
Just av den anledningen  att det inte är lätt.
Men jag gör det ändå.

Och faktiskt är det ju bättre att vara den som springer, trots att det är jobbigt,
jämfört med att va den som sitter i bilen och 
tänker att man skulle....

Vi har haft en veckas ledigt.
Semester.
Fast de första 4 dagarna gick åt till
att bygga en altan.
Men när det var gjort så har vi lyxat.
Njutit av livets goda.
God mat. Efterrätt. Fikat. Godis.
Och joggingrundor och promenader.
För någon sorts balans vill man ju ha.
Läst romaner. Shoppat. Lekt. Sett på film.
Solat.
Och just det ja, ett besök hos frisören hann jag ju också med! (vilket verkligen var på tiden...)

Men imorgon är det hemresa.
Så spännande det ska bli att
se hur mycket kycklingarna vuxit!!

Hoppas du också har en fin fin kväll!




Kommentarer
Postat av: Sara

Oj va ni tränar och står i du o David. Jag ska oxå ta tag i sånt.... snart 😊😊

Svar: Ja man får vänta tills inspirationen kommer...DÅ är det bara att köra på, innan den försvinner 😊
Kycklingmamman

2016-05-05 @ 21:02:07
URL: http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: