Tips till hönsägare!

Bråttom bråttom...

Jag och barnen åker på en liten tripp i eftermiddag.
Så morgonen den 3 juni är minst sagt 
Stressig!
Mycket som måste hinnas med innan avfärd.
Packa packa packa...
Men först jobb och (för)skola.
Nu är vi alldeles strax färdiga. 
Snart ska vi åka till förskola och jobb.
Ska bara ge hönsen mat...
Jag går in i hönshuset.
Håller dörren öppen, för ska ju bara...
Jag fyller på med pellets i foderautomaten. 
Jag är snabb.
Men Klara och Albertina är snabbare.
Vackra Klara och Fina Albertina ser såklart sin chans
och det gröna frodiga gräset precis utanför dörren
och smiiiter!

Tips nr 1.
Stäng alltid dörren till hönshuset om det inte är meningen att höns ska gå ut!

Tips nr 2.
Lär alla dina kycklingar att PULL-PULL-PULL  (MOPP-MOPP-MOPP går oxå bra) betyder MAT!
Så att de kommer när du ropar!

Denna skrämmande uppenbarelse gjorde knappast Klara samarbetsvillig...
Men till slut lyckade jag få in båda hönsen.
Tack vara en hel del havre.


När jag till slut satte mig i bilen
så var mina svarta kläder gråa, av damm...
Väl framme vid förskolan så kunde vi konstatera att det bara var att åka hem igen,
eftersom en av sönerna glömt sin väska.

Så började min fredag.

Men nu är vi på väg.
Jag återkommer.
Ha det bäst tills dess!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: