Ja ja, kära barn, jag har säcken full...

Bä bä, vita lamm, har du någon ull...
Ja ja, kära barn, jag har säcken full...



Här råder riktig sommar.
Riktig semester.
Sena kvällar och sovmornar. 
Vi går ju normalt sett upp senast vid 5 om mornarna och somnar senast kl.9 på kvällarna. När vi ska jobba.
Långfrukost

Vi äter pannkakor, bakar sockerkakan och äter stekta och kokta ägg. Ändå får vi ägg över!
Bra jobbat av hönorna men inser att jag nog skulle behöva sälja fler ägg. 
Eller sälja några av hönorna (Men vem??!)

S a k t a går jag ner i varv. Skönt!
Nu tankas batterierna. 
Nu fylls D-vitamindepåerna på. Inför hösten.


Fåren har blivit av med sina tjocka pälsar.
Kolla här, så mycket ull!
Vad gör man med all ull?
"Det där kan du ha att karda", sa fårklippar-killen.
Skojade han, tror du?
Ska jag ägna hela min semester åt att sitta och tova ull?! 

Ja, det var en upplevelse det,
när fåren skulle klippas.
Bara konsten att få in de tre tackorna  (som övriga året lever enbart utomhus i sina hagar) in i stallet.
En riktig utmaning.
Men vi lyckades till sist!


Skräckslagen tittade fåren på när någon av de andra fåren blev klippta.
Och efter klippningen kände de inte igen varandra!

Nu ska jag ta och tova lite ull.
Sen ägna kvällen åt lite spinnande...
Nä, får bli en veckotidning och en stund slappade i solen istället 😊
Barnen har bestämt sig för att tälta inatt.
Spännande att se hur länge de blir kvar...

Ha det bäst!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: