Semester

Hallå där!
Jo visst, här inne här det varit tyst,
de senaste dagarna.
Det beror på att jag är på
Semester.
Med de allra allra bästa.
Sen jag var här sist har bloggen ändrats...
Jag vet inte om du märker det?
Men om layouten ser märklig ut
så är det för att den är väldigt annorlunda att skriva i, bloggen.
Inte mitt fel alltså 😊

Glassig dag igår, då vi åt glass i stora lass. Flera gånger om!
Vi tog båten ut till en ö, där vi köpte glass. Innan vi stack tillbaka till fastlandet igen. Där vi köpte glass nere i byn.
Och jordgubbar. Vad jag älskar jordgubbar!

Hur gör man då, om man äger höns och ändå vill kunna åka på semester emellanåt?
Även om JAG skulle kunna tänka mig det, så skulle aldrig aldrig David, min man, gå med på att ta med hönsen i bilen.
Och hönsen gillar nog också bäst att stanna hemma...

Jag har hängt upp foderautomater
-som jag laddar till max med hönsfoder! -
i hönshusen. I och med att foder- och vattenautomater hänger en bit över golvet, så hamnar inte mycket spån i fodret/ vattnet..
Förutom vattenautomater har jag hinkar med så kallade "nipplar" i botten.
Trycker hönsen med sin näbb på "nippeln" så kommer vatten droppvis ut ur hinken.
På så vis så klarar sig hönsen ett par dagar med mat och vatten.

Men sen har jag väldens snällaste granne som kommer och tittar till hönsen med jämna mellanrum. Hon får äggen som läggs.

Ha det bäst, så hörs vi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: