Då ni!

Hej.

Jag är däckad! 

Förkylning på väg, misstänker jag.
(Stackars mig!)
Vilar mig på kökssoffan nu, 
men överväger starkt att helt enkelt gå och 
lägga mig för natten.

Tittar bara in här en snabbis för att 
dela med mig till dig
av lite planer jag har gällande stallet.
Stallet där våra höns huserar vintertid.
Där råder för tillfället ett stort behov av 
en rejäl städning.
Men varför stanna där?
Kanske skulle jag satsa på att 
piffa till det lite?!

Detta är en bild från bloggen
mittlivpålandet.se 

Tänk så ljust och fint det blir när mycket är vitmålat! 

Bild från thefancyfarmgirl.com
som du ser.

Denna bild tror jag att jag visat dig förut? 
Visst ser det inbjudande ut?!
Kristallkrona i stallet? Vore kanske något....

Från chickensteps.wordpress.com har jag lånat denna bild

Undrar om det är en bild (målning, porträtt)föreställande mig själv, som jag ska hänga upp på väggen inne i hönshuset,
i förgylld guldram? 
Eller kommer hönsen att bajsa på mig då?

Om några månader bara....
Då får hönsen vara utomhus ett slag.
Då plockar jag fram färgburk och pensel.
Och kristallkrona och förgyllda guldramar.
Vimplar och amplar. 
Jösses, då ska ni få se på hönsstall! 

Men fram till dess....
Får hönsen nöja sig med att jag städar åt dem.

Nu går jag å lägger mig.
Krya på mig.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: