En titt på hönorna

Dolly

Nejmen hej där!

Hur har din dag varit?
Jag har varit trött. Men ändå så pass pigg att jag varit på jobbet. 
(Att man är trött kändes som ett dåligt argument till att stanna hemma...)
Att vila ordentligt gör verkligen 
underverk när man känner sig så där lite 
ämlig. 
Så skönt det är att inte ha huvudvärk ändå!
Och imorgon -Freeedaaag!!!
Och så stundar helgen.
Myser vid blotta tanken.

Beatrice och Albertina.

Nu har många av mina höns börjat 
värpa igen,
efter sitt vinteruppehåll. 
Både maranhönorna och blandrashönorna
lägger ägg nu. 
Och ett och annat hedemoraägg har jag också hittat i redena. 
Men silkeshönorna, som gett mig färska ägg under både jul- och nyårshelgen,
de har just startat sitt vinteruppehåll. 

Hoppas att du får en fortsatt fin kväll!

Hedemoragänget redo för natten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: