Att komma iform är ju så enkelt!

Tjingeling!
Att komma i form är ju så enkelt!

Rund är ju en form, lika fin som vilken annan form som helst. 
Så i form är man ju.
Oavsett vilken form man nu råkar ha.

Att hålla sig vältränad.
Det kräver att man -just det- tränar.
Det är ju liksom det som är poängen. 
Tränar man väl, blir man vältränad.

Men det är väl just det. Att få det gjort,
som kan vara problemet. 
Jag gillar att mysträna.
Att klä mig i sportiga kläder (mjuka sköna kläder).
Att starta Spotify med bra musik.
Och sedan mysträna.
Så där lagom så att jag känner mig lite duktig. 
Men inte så mycket så att jag blir svettig eller för trött.
Trevligt!

Men.
Träning ska tydligen inte vara mysigt.
Det ska kännas.
För känns det under träningspasset
så känns det efter träningspasset.
Tar jag i så att jag känner hur musklerna skakar och jag nästan får blodsmak i munnen.
Då är det inte längre mysigt. 
Men det känns! I musklerna och 
faktisk även i sinnet. 
Stressen försvinner. Välbehag infinner sig.
Sötsuget försvinner och motivationen ökar.

Har jag hört.

Gott Nytt år. God Ny vecka. 
Jag utmanar mig själv. Går ur min bekvämlighetszon en stund.

Testar
Tabata.
20 sekunder högintensiv träning.
10 sekunders vila.
Och så om igen. Under ca 1 timma.

Nu gäller det bara att orka hålla i...
Och om inte,
så är ju mysträning mycket bättre än ingen
träning alls.


Hm...är det inte här någonstans det ska finnas muskler..?

Ha de bäst snygging!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: