På väg mot nya äventyr

Nu är det bara tackorna kvar.

Jag har sagt det till mina söner

"Tur att ni inte är höns. Eller får!"
De brukar då nicka menande.
Jo, för tuppar och baggar lever (oftast) korta liv.
 Men förhoppningvis underbara korta liv.

Åsa-Nisse, baggen vi köpte i oktober

har nu dragit vidare på nya äventyr.
Vi sålde honom till en annan familj.
Nu får han njuta livets goda en tid till.
Och förhoppningsvis blir han pappa till en hel hop med små lamm till våren och sommaren.

Han som kom och köpte Åsa-Nisse

bor på en gård inte långt från vår. Några mil bort bara.
Han berättade att han hade planer på att göra sig självförsörjande på sin gård.
Med hjälp av höns, får, getter m.m.
Så häftigt att kunna leva på vad gården ger! 
Det vore nått det..!



Och precis som varje år blir vi sjuka, precis innan jul. 

I helgen har jag bara vilat.

När jag och mitt immunförsvar växlade ner efter en intensiv vecka så var virus inte sen att inta min kropp. Så med sprängande huvudvärk ägnar jag mig mest åt att äta saffransbullar och choklad. 
Nu är det ju mindre än en vecka kvar till jul!!

Tackorna verkar inte bry sig om att deras bagge inte bor kvar. "Nu blir det mer mat kvar till oss", tycks de tänka. För han åt MYCKET, Åsa-Nisse.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Girl power!💪

Svar: Precis😉👍
Kycklingmamman

2016-12-19 @ 14:40:11
Postat av: Anonym

Krya på er💕

Svar: Tack snälla du ❤☺
Kycklingmamman

2016-12-19 @ 14:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: